Skip to main content

Foutje in de factuur, wat nu?

winVanavond plaatsen we ons gewoon keihard voor dat WK, dus deze dag kon al niet meer stuk. Maar deze morgen werd het nog plezanter: een factuur in mijn bus! Ik krijg graag facturen, want ik kan dan weer nakijken of ik dat goed gebudgetteerd heb. Jaja, jij zal ook wel een afwijking of drie hebben.

Goed, een factuur dus, en ditmaal een heel aangename verrassing. Een fout in mijn voordeel (deed me zo denken aan dat monopoly-kaartje, ah, memories). En die vergissing heb ik helemaal aan mezelf te danken. “bonk bonk” (ik klop me op de borst). Hoe komt dat zo?

Wel, net voor we op vakantie vertrokken, begin september, kreeg ik een factuur van Telenet. We waren net verhuisd en dan moet je altijd opletten met die sloebers. Mij was beloofd dat de verhuis qua omzettingskosten beperkt zou blijven tot nul euro. Goed zo, dacht ik. Maar toch maar nakijken.

En jawel hoor, 12,45 euro op mijn factuur die ik niet kon thuisbrengen. En dan begint de ellende, denk je dan. Maar het moet gezegd: ik werd vlot geholpen. Blijkbaar was er een probleem met de tussenkomst van mijn werkgever, maar ik moest dat bedrag gewoon van het totale bedrag aftrekken en het saldo betalen.

Zo gezegd, zo gedaan. En wat lees ik een tijdje terug op tinternet? Wel, dit. Samengevat: die fout had telenet bij heel wat mensen gemaakt, en het lag dus niet aan mijn verhuis. En de mensen moesten niets doen, Telenet ging dat rechtzetten op de volgende factuur. Maar bij mij was dat dus al rechtgezet.

En wat zie ik vandaag op de factuur: inderdaad! De Rechtzetting! Boenk 12,45 euro die ze er nog maar eens van aftrekken. Natuurlijk stelt me dat voor een dilemma (ironie): mag ik dat geld wel houden? Ik heb daar toch geen recht op?

Wel, ik zal eerlijk zijn: ik hou het. En waarom? Wel, ik heb mijn zaakjes op orde en ik verwacht van de mensen die geld van me willen, hetzelfde. Als ze het morgen komen terugvragen, dan krijgen ze het, maar ik ga echt niet gaan bellen om te zeggen dat ik eigenlijk, feitelijk, als het ware en helemaal terecht meer zou moeten betalen. Mooi niet.

Nog maar eens een voordeel van je zaakjes op orde te hebben. Als zij fouten in mijn nadeel maken, dan zal ik het rap merken, en omgekeerd hou ik me van de domme…

Verkeerd? Neuh. En jij? Al ooit zo eens een meevaller gehad? Laat het vooral weten. Daarvoor doe ik het allemaal

En delen maar!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

2 gedachten over “Foutje in de factuur, wat nu?

  1. ik wacht al een jaar of 6 op een rekening van de aansluitkosten van mijn vaste telefoon. Inmiddels ben ik zelfs al geen klant meer bij die firma.

Reacties zijn gesloten.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten