Skip to main content

Neen, ik hoef geen nieuwe versterker

Toen ik in 2004 alleen ging wonen heb ik zo’n surround-systeem gekocht. Er kunnen zo’n 92 boxen op aangesloten worden, en het heeft altijd goed gewerkt. Mooi vol geluid, ik hou daar wel van. Ik weet niet of ik het vandaag, met m’n huidige mindset, nog zou kopen. Maar het ding is er, en ik geniet er eigenlijk wel van.

Tot een maand geleden. Uit één van de boxen kwam geen geluid meer, en dat was niet fijn. Het was dan nog één van de voorste boxen, dus bij stereo geluid miste ik de helft. De boxen verstoken, alles getest, en wat bleek? Het lag aan de versterker. Eén van de uitgangen  gaf geen geluid meer.

Aangezien het een sony toestel is ging ik met dat gedrocht naar het sony-center in mijn woonplaats. Mooie winkel, vriendelijke mensen. Ik leg het probleem uit, en de aimabele verkoper fronst eens goed. Hij kijkt me doordringend aan en zegt: “wel, Pedro van teljecenten, ik weet niet of dit nog hersteld kan worden. Ik heb hier wel nog wat andere toestellen staan, gloednieuw. Misschien is het beter om zo’n nieuw toestel te kopen”.

Nu, ik ben niet ongevoelig voor nieuwe speeltjes en ik zag een kans om een gloednieuw beest te kopen. Tegen da Girl zou ik dan dezelfde uitleg doen als die uitleg die de verkoper tegen mij had gedaan: “niets aan te doen”. Maar blijkbaar zijn die nieuwe modellen allemaal vreselijk groot en dat past niet in mijn huidig meubilair. En dat kan mij niets schelen, maar da Girl wel. Dat zou ik niet kunnen uitleggen.

Dan toch maar doorgevraagd naar de herstellingsmogelijkheden. Wat bleek? 50 euro voorschot te betalen en dan een offerte krijgen. En het toestel een hele tijd kwijt. En nog geen idee wat de uiteindelijke kostprijs zou zijn. Na even wikken en wegen het er toch maar op gewaagd en mijn versterker achtergelaten bij het sony-center.

Twee weken na het binnenbrengen kreeg ik van de verkoper een telefoontje: “Goed nieuws, Pedro van teljecenten.be, het toestel kan gemaakt worden”. De uiteindelijke kostprijs, all-in, zou 108 euro kosten.

En afgelopen weekend kon ik het toestel gaan halen. Na een maand scheiding en kakgeluid uit mijn tv kon ik alles weer aansluiten. Dat heeft me wel 108 euro gekost maar het alternatief was heel wat minder geweest: minstens 200 euro aan een toestel dat da Girl zou verafschuwen wegens niet inpasbaar.

Maar wat heb ik nu geleerd: dat ik nog heel vatbaar ben voor nieuwe spullen. Ik heb geen nieuwe versterker gekocht omdat die niet zou passen. En eigenlijk was dat de enige reden. Maar het is goed uitgedraaid: mijn versterker is weer als nieuw en speelt heel goed, past mooi in het interieur en kost “maar” 108 euro. En een levensles erbij: laat dingen herstellen, dat is goed voor de centen.

En delen maar!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Een gedachte over “Neen, ik hoef geen nieuwe versterker

  1. Pedro,
    Je hebt nu wel 50% van de prijs van een nieuw toestel uitgegeven aan de reparatie van een toestel dat reeds 8 jaar oud is,en dat is gezien de evolutie die zo’n dingen kennen al best oud,niet?Hopelijk bewijst het nu nog een lange poos goede diensten voor je !

Reacties zijn gesloten.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten